اگر بخواهید یک رپورتاژ آگهی مناسب تهیه کنید و آن را در وب سایتهای خبری معتبر قرار دهید بهتر است به اصول سئو در تولید محتوای رپورتاژ، توجه کافی داشته باشید. در تهیه کردن یک متن رپورتاژ آگهی رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما این امکان را میدهد تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست پیدا کنید.
اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی را به دستههای مختلف تقسیم بندی کنیم باید بیان کنیم که به صورت کلی به سه دسته تصویری، رپورتاژ ژورنالیستی و دفاعیه تقسیم بندی میشود. هر کدام از موارد گفته شده دارای ساختار کلی و منحصر به فردی است که شناخت هر کدام میتواند شما را در یک مسیر درست قرار دهد.
پیش از هر چیز، یک بار خودتان را در جایگاه مشتری فرض کنید. قطعا شما نیز در طول روز با صدها تبلیغ مختلف رو به رو میشوید. واکنش شما به این نوع تبلیغات چیست؟ آیا تبلیغ هر چیزی را که میبینید، جذب آن میشوید؟ یا اینکه تصور میکنید که این یک کلاه برداری جدید است و میخواهند یک سری محصول یا خدمات بیکیفیت را با تبلیغات حرفهای به شما بفروشند؟ قطعا گزینه دوم صحیح است. متاسفانه به دلیل حیلههای مختلف تبلیغاتی، مردم دیگر اعتمادی به تبلیغات مستقیم ندارند. در عین حال، زمانی که یک شخص ثالث که اصلا در مورد خدمات یا محصولی ذی نفع نیست چیزی رو توصیه میکند، قطعا جذب آن میشویم.
چرا رپورتاژ نویسیدر دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟
رپورتاژ نویسیدر دیجیتال مارکتینگ را یک نوع تبلیغ خلاقانه، آگاهانه اما غیر مستقیم میدانند که ذهن مخاطب را هدف قرار میدهد. این یعنی زمانی که مخاطب در حال خواندن رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ تبلیغاتی شما است، اصلا احساس نمیکند که در حال فروش چیزی به او هستید.
بلکه ادبیات و نحوه تبلیغ در یک رپورتاژ باید به شکلی باشد که احساس صمیمیت بیش از اندازهای بین شما و مخاطب به وجود بیاید و مخاطب احساس کند که شما با تمام وجود صلاح او را میخواهید و بدون هیچ قید و شرطی تنها میخواهید بهترین راه را به او نشان دهید.
شاید این مساله برای خودتان نیز به وجود آمده باشد که اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده از یک محصول یا خدمتی تعریف کند، جذب آن میشوید و ترجیح میدهید شما نیز از آن استفاده کنید. دلیل این مساله، اعتمادی است که به گوینده و فردی که تبلیغ آن محصول را میکند دارید.
پس اگر گوینده یک تبلیغ به عنوان دوست مخاطب خودشان جلوه دهد، مخاطب شما هر آنچه که بخواهید را باور میکند. شاید این مساله کمی غیر اخلاقی به نظر برسد. اما اگر از روش رپورتاژنویسیصحیح استفاده کنید، خواهید دید که میتوان در کمال صداقت، بهترین تاثیر را بر روی ذهن مخاطب خواهد داشت.